zaterdag 13 maart 2010

Whitsunday Islands

Na een nacht in de bus doorgebracht te hebben, zijn we woensdagmiddag op ons zeiljacht gestapt naar de Whitsunday Islands. Het 's nachts reizen met de bus is ons goed bevallen. Genoeg beenruimte en toch nog wat kunnen slapen. Na aankomst eerst ingecheckt voor het zeilen en daar onze tassen gestald. Aan het eind van de middag vertrokken we dan met onze boot. Wat een geweldige boot. We hadden onze eigen kamer en badkamer, wel zo fijn. Er was 6 man personeel aan boord voor zo'n 20 gasten. Het eten was helemaal fantastisch. 's Morgens een heerlijk ontbijt, lekkere lunch en 's avonds een driegangen diner, helemaal goed. We zijn hier kilo's aangekomen de afgelopen weken.
Eerst zijn we naar een mooie baai gevaren waar we voor anker gingen. De volgende dag zijn we op tijd vertrokken richting Whithavenbeach. Onderweg zagen we nog een aantal dolfijnen die met ons meezwommen. Zo mooi! We zijn met een bootje naar het eiland gebracht. Hier moesten we een stukje lopen om bij het strand te komen. Een geweldig uitzicht, het water zo ontzettend blauw en het zand zo wit.... echt een paradijsje.. geweldig! We hebben al veel gezien, maar dit was zo mooi! Aan het eind van de middag gingen we snorkelen. Het water was hier niet zo helder, maar toch mooie vissen gezien. Gisteren dan weer een snorkeldag. Martijn is gaan snorkelen en ik had mijn lazy day, haha! Lekker met een boek op de boot, helemaal lekker. Martijn had nog een grote 'wrasse' van zo'n 1,5m gezien, en ook nog wat clownvisjes. Ik was me natuurlijk al lang rot geschrokken van deze vis, maar Martijn vond het te gek deze te zien.
We hadden hier een gezellige groep, heel gevarieerd en relaxt. Dit zeilavontuur is weer een hoogtepunt in onze reis. We zijn nu in Airlie Beach. Vanavond gaan we met de bus naar Hervey Bay. Maandag begint onze tour naar Fraser Island. Ook weer een gaaf vooruitzicht.

1. Aftellen voor ons, super jullie volgende week weer te zien, geweldig jullie verhalen te lezen, erg leuk, we zijn benieuwd naar de foto's.... Veel liefs vanuit hier, tot volgend weekend, liefs ons 3 met een hele grote knuffel voor jullie allebei!!