donderdag 25 februari 2010

Van Melbourne naar Wiston/Adelaide

Een bericht vanuit Australie. Inmiddels zijn we in Wistow, op zo'n 40km van Adelaide. We hebben al veel mooie plekjes gezien! Na een lange vlucht van zo'n 23 uur zijn we vorige week maandag aangekomen in Melbourne. We hadden ons hostel in Nederland al geregeld, dus het enige wat we nu nodig hadden was een taxi om ons naar het hostel te brengen.
Na een goede nacht slapen eerst maar een ontbijt. We moesten wel even wennen aan het leven in het hostel. Martijn had een beetje zo'n ik-ben-op-kampgevoel. In Melbourne hebben we de eerste dag veel gelopen en hierdoor hebben we een groot gedeelte van de stad gezien. Ook vanuit het Eureka Skydeck. Dit gebouw is 92 verdiepingen hoog. Een prachtig uitzicht op de stad. 's Avonds hebben we hier de zonsondergang nog gezien. Verder hebben we heerlijk in de botanische tuinen gezeten en zijn we via de rivier terug gelopen. Hier dan genoten van ons eerste biertje met uitzicht op de rivier.

In Melbourne hebben we verder een huurauto geregeld om de Great Ocean Road te rijden. Ook hebben we de tour door de outback (www.adventuretours.com) en een vlucht van Alice Springs naar Cairns geboekt. De tweede dag in Melbourne zijn we aan het eind van de dag naar St. Kilda Beach gegaan. Een mooi uitzicht op de skyline van de stad. Verder veel kitesurfers hier. Nog even de pier opgelopen en toen zagen we nog een zeehond. Donderdagochtend hebben we de huurauto gehaald. Martijn kon direct in de drukte door de stad. In Australie is het zo dat je links moet rijden. Dus dat was wel even wennen. We zijn goed de stad uitgekomen, op naar de Great Ocean Road. Het was echt een prachtige route langs de kust. Op weg naar Otway Lighthouse zagen we in de bomen een aantal koala's. Helemaal te gek, deze beesten hier te zien. Natuurlijk gestopt voor een foto. Het hoogtepunt hier waren de 12 Apostels. Inmiddels zijn het er nog 6. De laatste is in september ingestort. Ook hier zijn we 's avonds naartoe gegaan om de zonsondergang te zien. Mooi gezicht was dat de pinguins het strand op kwamen lopen. Nog een hapje gegeten en terug naar het hostel. Was een bijzondere plek. De gastheer had inmiddels al wat biertjes op en het maakte hem uiteindelijk ook niet uit wat we gingen betalen voor de kamer. Aangezien we het geld niet gepast hadden zei hij "Give me whatever you got". De volgende dag zijn we op tijd vertrokken. Dit keer naar National Park Grampians. Hier hadden we eerst een hostel gezocht. Dit omdat het de dag er voor lastig was een hostel te krijgen. Nog even boodschappen gedaan voor de bbq. We zijn hier naar de Mc Kenzie watervallen gegaan. Echt de moeite waard. Het was een pittige klim weer naar boven. Daarna nog van een aantal uitzichtpunten genoten. Wat een enorm bos en wat een uitzicht. Gelukkig hier geen enge beesten gezien ;-). 's Avonds bij de bbq waren er zo'n 30 kaketoos bij het hostel. Een lawaai en brutaal dat ze zijn. Een kaketoe sprong bij ons op de tafel. Mooie vogels. Hier horen ze te zijn in plaats van in een kooitje.

Zaterdagmorgen zijn we vroeg opgestaan. We hadden een trip van 500km voor de boeg. Op naar Wistow. We verblijven bij Eric en Jeannette, een nicht van ons schoonzusje Claudia. We zitten op een prachtig landgoed. 's Ochtends ontbijten we met de koeien voor de deur en verder lopen de kangoeroes over het land. Vanuit hier hebben we een mooi uitzicht over het land en Mount Barker. 's Avonds is er een hele mooie sterrenhemel. Helemaal goed! Gisteren zijn we met Eric en Jeannette op pad geweest. Eerst naar een wijnproeverij en daarna naar Adelaide. Hier was een leuk festival. Vandaag hadden we een relaxdagje. Vanmiddag zijn we naar Hahndorf geweest, een leuk duits toeristendorpje en we hebben de huurauto weer ingeleverd. Morgen gaan we weer wijnproeven ( heel naar;-)). Dit keer in de Barossa Valley, samen met Jeannette. En overmorgen gaan we voor 6 dagen de outback in! We hebben het super naar onze zin. Wat een geweldig land en een vriendelijke bevolking. En niet te vergeten het is hier lekker warm.
We mailen jullie weer als we terug zijn uit de outback!